Friday, August 14

-L0SeR-




hmm..
bnda ni da lme sgt r..
ak da xley nak thn..huh!
ak p0wn xnk admit yg ak nie l0ser tp 2 r..
slh ak ke eh??
tp ak taw yg ak xkn dpt an..nk wt cne..haha
s0 mmg slh ak r c0z msih...
camner nak ckp..
kekasih yg x dianggap..lbey kurang cm2 r..
ak ase k0rang msti x phm an pe yg ak tlis ni..
c0z ak p0wn nga meng0ng nie..
serabut r!
huh!
npe r mse ak nk SPM bru bnda ni nak timbul blek??
ya Allah..kuatkan r aku...

Wednesday, August 12

-H1N1-




H1N1 atau lebih kacak dikenali sebagai selsema babi semakin menganas di negara kita..
mse ak tlis ni da lbh 40 owg yg da mati c0z virus ni..
persoalannya..
pihak mne yg ptt di prsalahkan???
hahaha..jeng3
urm..ak p0wn xtaw nak ckp r..tp dpn uma ak tiap2 ari lori babi ni lalu..sket seyh ati ku ini tgk menatang 2..huh!
da pnykit menatang 2..lalu lak kat jln raye..0wg len p0wn akn pke cam ak pke r..adeyh..
ape2 p0wn..ak xnk pnjgkan..pihak yg brkenaan taw r nak wat cre dia0wg..huhu
ak ni candidate SPM..s0 xnk r SPM ditunda sbb virus ni..
hrp2 x r..aminnnnnnn...

s0 ak p0wn xprlu r cte pnjg..
hrp vaksin ni sgre lah kluar..
xnk r ag ramai yg mati..
maksiat2 yg terjadi di negara kita mungkin slh 1 sbb npe negara kite lately ni bnyk sgt bencana..
s0 amk r iktibar dr bnda yg da brlaku..
igt ni..
sejarah pasti akn berulang lau kte lupe an dye.
di musim virus ni..
take r precauti0n dgn memakai t0peng..
kurangkan melepak kat luar..
n bnyk ag r..
sesama r kte d0akan agr virus ni cpt ilang..
aminnnnnn......

Saturday, August 8

-RuBik's CuBe-




kepada bdk2 yg keb0sanan kat kelas..
ak sy0r an k0wg men menatang neyh..bkn pe an, tp mmg s0n0k r ble dpt kn0wledge baru..
ak tertarik kat bnda ni ble ad mamat cine ni tayang skil dye pan ak..
xtaw r sngje 0r x..tp geram seyh teng0k..
ak p0wn bli r rubik ni n blaja nak men..kaji nye kaji ad r lak juni0r ak kat sk0l ni cam nak glak2 an ak..
ak suh r dye wat,penye dye mmg p0wer beb..
ak berguru r ngan dye n master men bnda ni dlm 1 minggu..huhu

ak cte bnda ni bkn pe..
ad 3 pengajaran yg ak cte actly..hahaha

1st-cre nak ilangkan b0san ngan bnda sihat..hehe
2nd-h0rmat kat owg yg ad kn0wledge even um0 dye lg rndah dr kte n cri ilmu dr 0wg yg ag pndy..jgn s0mb0ng lau xtaw..
3rd-dimana ad kemahuan, disitu ad jalan..huhu
Usaha Punca Kejayaan..huhuhu
n_n
-SiR-

-C0mPLeTe-




nie arh pic c0mplete fmly ak!
tp ni pic time rye pas year r..hak3
urm,xpakai p0wn bju rye..
tp insyaAllah thn ni pki bju kaler ijau..huhu
dr blkg kanan..
Remi, Shahrul Anuar, Shahrin Azhar, Nzri
kat tengah lak kiri..
Kak Erin, Mummy, Rina
n yg bdk2 kat dpn 2 kiri..
Safira, Ain Nur Rasyiqah, Ikmal
h0pe rye thn ni ag meriah r c0z bju rye sme!
ahakz..
-SiR-

Friday, August 7

-KhUtBaH TeRaKHiR RASULULLAH S.A.W


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani

Wahai manusia, dengarlah baik-baik apa yang hendak kukatakan, Aku tidak mengetahui apakah aku dapat bertemu lagi dengan kamu semua selepas tahun ini. Oleh itu, dengarlah dengan teliti kata-kataku ini dan sampaikanlah ia kepada orang-orang yang tidak dapat hadir disini pada hari ini.

Wahai manusia, sepertimana kamu menganggap bulan ini dan kota ini sebagai suci, anggaplah jiwa dan harta setiap orang Muslim sebagai amanah suci. Kembalikan harta yang diamanahkan kepada kamu kepada pemiliknya yang berhak. Janganlah kamu sakiti sesiapapun agar orang lain tidak menyakiti kamu lagi. Ingatlah bahawa sesungguhya kamu akan menemui Tuhan kamu dan Dia pasti membuat perhitungan di atas segala amalan kamu. Allah telah mengharamkan riba, oleh itu, segala urusan yang melibatkan riba dibatalkan mulai sekarang.

Berwaspadalah terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu. Dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara-perkara besar, maka berjaga-jagalah supaya kamu tidak mengikutinya dalam perkara-perkara kecil.

Wahai manusia sebagaimana kamu mempunyai hak atas isteri kamu, mereka juga mempunyai hak ke atas kamu. Sekiranya mereka menyempurnakan hak mereka ke atas kamu, maka mereka juga berhak diberikan makan dan pakaian, dalam suasana kasih sayang. Layanilah wanita-wanita kamu dengan baik dan berlemah-lembutlah terhadap mereka kerana sesungguhnya mereka adalah teman dan pembantu kamu yang setia. Dan hak kamu atas mereka ialah mereka sama sekali tidak boleh memasukkan orang yang kamu tidak sukai ke dalam rumah kamu dan dilarang melakukan zina.

Wahai manusia, dengarlah bersungguh-sungguh kata-kataku ini, sembahlah Allah, dirikanlah solat lima waktu, berpuasalah di bulan Ramadhan, dan tunaikanlah zakat dari harta kekayaan kamu. Kerjakanlah ibadah haji sekiranya kamu mampu. (Semua manusia berasal dari Adam dan Hawa, tidak ada (bangsa) Arab yang lebih mulia dari (bangsa) bukan Arab atau (bangsa) bukan Arab lebih mulia dari (bangsa) Arab; juga tidak ada yang (berkulit) putih lebih mulia dari yang (berkulit) hitam atau yang (berkulit) hitam lebih mulia dari (berkulit) putih) Ketahuilah bahawa setiap Muslim adalah saudara kepada Muslim yang lain. Kamu semua adalah sama; tidak seorang pun yang lebih mulia dari yang lainnya kecuali dalam Taqwa dan beramal saleh.

Ingatlah, bahawa kamu akan menghadap Allah pada suatu hari untuk dipertanggungjawabkan diatas segala apa yang telah kamu kerjakan. Oleh itu, awasilah agar jangan sekali-kali kamu terkeluar dari landasan kebenaran selepas ketiadaanku.

Wahai manusia, tidak ada lagi Nabi atau Rasul yang akan datang selepasku dan tidak akan lahir agama baru. Oleh itu wahai manusia, nilailah dengan betul dan fahamilah kata-kataku yang telah aku sampaikan kepada kamu. Sesungguhnya aku tinggalkan kepada kamu dua perkara, yang sekiranya kamu berpegang teguh dan mengikuti kedua-duanya, nescaya kamu tidak akan tersesat selama-lamanya. Itulah Al-Qur an dan Sunnahku.

Hendaklah orang-orang yang mendengar ucapanku, menyampaikan pula kepada orang lain. Semoga yang terakhir lebih memahami kata-kataku dari mereka yang terus mendengar dariku. Saksikanlah Ya Allah, bahawasanya telah aku sampaikan risalahMU kepada hamba-hambaMu.


aku ske nak igtkan kte2 ni yg beragama Islam..
Khususnya LELAKI2 yang mkin..nta r..susa nak ckp..haha
ingat r kwn2 sme..
dunia kte nak kiamat da..
beramal r sementara b0ley..huhu
kejar akhirat kat dunia..
renung2kan, dan selamat beramal..
n_n
-SiR-

-MuKaDiMah-




Asslamualaikum...
1st of all..ak nak say thx kt sme yang tgk blog ak neyh..
bkn ape p0wn...sje je ske2..haha
urm..npe erk nme blog ni ACE 21??
sbb nye ak ske dga word ace..mcm bnda yg xley dikalahkan..
huhu
cam servis badmint0n 2 r..h0h0
n ak gabungkan r ngan 21 c0z ak ni ske men p0ker..
ala-ala dak jahat cm2..hik3
tapi bkn jahat p0wn..bek j..
ak harap dpt bnyk kenalan kat cni..
s0 wat r mmbe ngan aku erk??hehe
fwen alwiz..n_n
wif l0ve..
-SIR-